dissabte, 25 d’abril del 2015

Sant Jordi, 2a part

Llibres que m'han regalat, a les llibreteres també ens regalen llibres

L'Eva Piquer deia l'altre dia que a Sant Jordi podria trobar-li molts defectes i moltes coses a millorar, però que segur que si fos una diada que se celebrés a l'altra punta de món, intentaríem copiar-la. Vista des de dins és una diada que genera moltes contradiccions, arribes al dia 23 sota mínims, amb un cansament que no deixa ni moure les parpelles. Són dies de nervis, de planificacions, de tenir-ho tot controlat. Si ets una llibreria petita, com és el nostre cas, necessites comptar amb la bona voluntat de la gent per fer-ho tot possible. No m'agraden les llistes dels més venuts perquè el sistema des d'un mes abans s'encarrega que aquells siguin els més venuts, per a mi, els més venuts són la resta de llibres que són damunt les taules i que van gotejant fins a formar un mar de llibres molt important. Vendre els més venuts és fàcil, vendre Ànima, Lila, Charlotte, Anna Karenina, Tots els nostres noms, poesia, assaig i tants d'altres, per no parlar dels il·lustrats i la literatura infantil és el nostre repte i crec que ho hem aconseguit.




Aquest és el nostre 8è Sant Jordi i n'anem aprenent, el poble creix i la diada es consolida i em fa molt feliç haver posat aquest granet de sorra a la vida franquesina. Sant Jordi és el dia dels llibres però també ho és el de la bona gent, els voluntaris que fan que la diada sigui una realitat. Em pregunto quin deu ser el secret de tot plegat, perquè les llibreries siguem capaces de generar aquesta munió de gent que ho deixa tot per ser al nostre costat any rere any, a tots ells, el meu agraïment sincer i en particular al meu equip: Josep M., Tamirat, Montse, Marta, Dani, Cristina, Julia, Pedro, Joan Carles, Glòria, Anna B, Anna M, Emma, Àlex, Teresa, en Joan, la Mercè, la Núria i a l'Arnau, estudiant en pràctiques del grau de llibreria que porta l'ofici a la sang i que ha esdevingut imprescindible.


Part de l'equip, una gran família


Vermut de Sant Jordi




L'abril és també el mes de l'aniversari del club de lectura d'adults i ja en van 6; de les visites de l'escola Camins, a qui vull fer un agraïment públic per permetre'm acompanyar-los en el seu camí; de les lletres, les roses i aquest any també ho ha sigut de Les 7 caixes. Enguany amb l'equip de Sant Jordi hem estrenat el vermut literari per conèixer de primera mà els llibres.

La bona gent del club


Visita alumnes Escola Camins


Foto ajuntament de Les Franqueses
Del dia 23 em quedo amb el matí amb la llibreria plena però amb silenci, fantàstic, tothom buscant un llibre, però també amb el bullici de la plaça a la tarda. Em quedo amb els dies previs i sabeu què és el més bonic? Sentir els propis clients i lectors fer de prescriptors a la gent que fa cua, vosaltres no ho sabeu, però sentir-vos fer de llibreters emociona i molt. A tots vosaltres, gràcies! I una anècdota, una clienta ha volgut fer-se una foto amb mi perquè hi ha un grup de gent de Barcelona que segueix el meu blog i les meves recomanacions, a tots ells us convido a venir-me a veure, estaré encantada de saludar-vos!

Gràcies als clients, lectors, compradors per deixar-nos ser-hi un any més! Gràcies als comercials, autors i editors. I a les llibreteres, repartides pel territori, pel suport des de la distància. Al meu fill a qui la diada tantes hores roba i tanmateix, ja estima els llibres.

Foto ajuntament de Les Franqueses