dissabte, 24 de maig del 2014

Nit Minúscula

Encara amb el regust d'ahir al vespre, del vi, la literatura, la Valeria i vosaltres. Confesso que em vaig posar al llit i em va costar adormir-me, cansament d'una setmana intensa amb dos clubs infantils, visites escolars i per acabar ahir al vespre, una vetllada fantàstica.

Valeria Bergalli deia això per convidar la gent a venir a la llibreria:


"Editar és quelcom més que convertir un text en un llibre. Implica prendre decisions directament relacionades amb la concepció que es té de la literatura. Els autors i les seves obres són el més important, però què és el treball editorial? I en què consisteix la tasca d'una editorial com Minúscula? Com enfoca el treball editorial un segell petit que des de fa quinze anys considera que el catàleg és la seva principal força?
Tot intent d'afirmació del vincle entre aquells que estimem els llibres, és a dir, entre lectors, llibreters i editors que compartim inquietuds i tenim una vocació cultural afí, és imprescindible. Per això t'esperem el proper 23 de maig a L'Espolsada. No només sabràs més sobre el treball que portem a terme a Minúscula, dels llibres que hem publicat i dels que vindran, sinó que també participaràs en un acte de complicitat amb la literatura."

Precisament, ahir ho explicava, els llibres que publica la Valeria són dels que més m'han fet créixer com a lectora, dels que m'han obert horitzons, plantejat nous reptes i m'han emocionat fins al moll de l'os. Deu ser aquesta la raó per la qual llegim, no?

No tinc paraules per agrair la gent que un divendres al vespre es deixa convèncer per venir a la llibreria (i un petó pels que vénen d'arreu del territori) i encara menys per aquelles que una estona abans feinegen per la llibreria perquè es converteixi en un lloc preciós i únic. Gràcies a la Valeria, editorial Minúscula, per fer que la meva feina tingui sentit. De debò que estic emocionada de poder comptar amb tots vosaltres. Us confessaré que abans de tenir la llibreria i durant els primers anys, mirava L'hora del lector, la Valeria era una convidada habitual d'aquelles que em despertava admiració, tenir-la ahir asseguda al meu costat... buf! Va explicar coses tan interessants sobre el procés creatiu, d'edició, publicació... Em quedo amb la frase, "la llibreria ha de ser una font de descobriment" amb aquesta premissa continuaré treballant fermament perquè els llibres trobin el seu camí. Gràcies!










1 comentari:

viuillegeix ha dit...

Van tancar l' hora del lector i vam quedar mig orfes. Estan matant el quellegeixes i ens envaeix la tristor. Però sempre ens quedarà l'espolsada, un reducte on es trafica amb llibres i ganes de llegir, on no hi falta mai el somriure i es viuen vespres literaris que tenen molt de màgic.